GF Machining Solutions wins large orders for aero engine components

01.11.18 07:00

GF Machining Solutions, a division of GF, has won in North America a large number of new orders in the aerospace sector for a total value of approx. USD 100 million. These orders are to be delivered in the next four years, starting 2019.

Aerospace is one of the key sectors in the strategy 2020 of GF Machining Solutions. With the recently opened Center of Competence in Huntersville, North Carolina (USA), which focuses on the North American Aerospace and Energy markets, the division underscores its commitment to actively support our customers in particular in the manufacturing process of future engine programs. This new Center of Competence will allow to significantly strengthen the division's presence in this promising market segment in the NAFTA region.

The new orders include the whole range of Electric Discharge Machines (EDM), milling and laser machines as well as automation solutions and services for a total value of approx. USD 100 million (CHF 100 million). The customers, well-known aircraft engine manufacturers and their suppliers, will use the new machines for the highly demanding production of blades, blisks and other complex components to be used in the latest generation of aero engines.

GF Machining Solutions provides machine tools, automation solutions and customer services for the production of molds, dies and high value-added metal parts. The division has manufacturing facilities in Switzerland, Sweden, China and in the USA, and serves its customers in more than 50 countries.

For further information please contact:

Beat Römer, Head Corporate Communications
+41 (0) 52 631 26 77, media@georgfischer.com

GF umfasst die drei Divisionen GF Piping Systems, GF Casting Solutions und GF Machining Solutions. Das 1802 gegründete Industrieunternehmen hat seinen Hauptsitz in der Schweiz und betreibt in 34 Ländern 136 Gesellschaften, davon 57 Produktionsstätten. Die 15’835 Mitarbeitenden haben im Jahr 2017 einen Umsatz von CHF 4’150 Mio. erwirtschaftet. GF ist der bevorzugte Partner seiner Kunden für den sicheren Transport von Flüssigkeiten und Gasen, für leichte Gusskomponenten und für die Hochpräzisions-Fertigungstechnologie.

Weitere Informationen finden Sie unter www.georgfischer.com.

Unter www.georgfischer.com/aboservice können Sie sich in unserem Abonnement-Service für Journalisten eintragen.
Sie erhalten dann automatisch unsere aktuellen Medienmitteilungen.